maanantai 18. marraskuuta 2013

Fifty Shades Of Blue

Minä en koskaan ole ollut sininen ihminen. Sinisestä minulle tulee lähinnä mieleen smurffit, facebook, poliisit ja farkut. Ja lapsuuden kodin mustikan siniset sohvat.

Mutta nyt kun olen miettinyt häiden teemaväriä, jotenkin aina päädyn siniseen. Kummallista.



Luin netistä, että varma Bridezillan merkki on se, että päättää hyvissä ajoin etukäteen juurikin sen teemavärin pilkulleen. Eikä anna siitä periksi, ei sitten sadasosasävyäkään. Ystävät luulee, että minä vitsailen kun sanon, että kutsujen värin ja lautasliinojen värin tulee olla sama. Voi toisia...


Meidän häiden sininen tulee olemaan tuollainen vaalea turkoosi, melkolailla Tiffanyn sininen. Mukana kulkee myös valkoinen ja hopea - nuo kolme käyvät minusta täydellisesti yhteen! Väri on sopivan pastellinen ja tyttömäinen, mutta myös toisaalta taas käy Sulhollekin erittäin hyvin. ...Sekä tietysti bestmaneille ja kaasoille! Itse pidän erittäin tärkeänä sitä, että lähipiiri (mukaan lukien vanhemmat ja isovanhemmat) pukeutuvat teemaväriä kunnioittaen. (Kyllä, terrorini ulottuu myös heihin)



Törmäsin Pinterestissä alla olevaan kuvaan ja se jotenkin sinetöi päätöksen teemaväristä.



Kakku on kaikessa yksinkertaisuudessaan kaunis, erikoinen ja jotenkin hento. Haluan ehdottomasti hääkakkumme olevat liukuvärjätty, mieluiten myös sisältä. Kyllä. Mutta tähän kakkuasiaan palataan aivan takuuvarmasti myöhemminkin.

Toisaalta minua kiehtoo ajatus siitä, että väripalettiin yhdistäisi lisäksi himpun hentoa, kylmää violettia...

kuvat Pinterest


Värimaailmaa miettiessä tulee pakosti mieleen viime kesänä ystäväni kanssa käyty keskustelu, jossa minä tiedustelin pari viikkoa ennen hääpäivää heidän teemaväriään. Ja morsian kysyin minulta mitä se tarkoittaa. Ja minä sain minisydärin. Ja sopersin jotain lautasliinoista. Asia nauratti jo silloin ja naurattaa edelleen, meitä molempia. Niin erilaisia morsioita meidänkin porukasta löytyy! Ja vaikka teemaväriä tai väripaletteja (tai väripaniikkia) ei niissä häissä ollutkaan niin silti ne olivat kaikkien aikojen kauneimmat, ihanimmat ja rakkaudentäyteisimmät häät. (toim huom kaasoilla oli ihanat, samanlaiset mekot!)

Mutta siis takaisin väreihin! Miltä teistä tuo meidän värimaailma vaikuttaa? Ja minua kiinnostaisi tietää oletteko tekin värinatsimorsioita kuten minä vai enemmän kuten rakas ystäväni, ettekä kanna moisesta suurta huolta?






15 kommenttia:

  1. Nuo on kyllä todella kauniit värit, etenkin juuri tuo täydellisyyttä hipova tiffany blue :) minä ajattelin heti, että joku teema tai värikoodi pitää olla, jotta häiden ilme on yhteneväinen. Teema tulee sitten esille save the date korteissa, kutsuissa, häissä ja kiitoskorteissa ym :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iiiih ihka eka kommentti! <3

      ...Ja vielä sulta! Et usko miten kovasti oon kahlaillu teidän blogia läpi viime päivät! Ja saanu sieltä hirveesti hyviä ideoita jotka aion varastaa! ;)

      Ja kyllä, toi Tiffany blue <3 Teemaa ei meillä (ainakaan vielä) ole, mutta varmasti joku "winter wonderland"-homma siellä vahvasti pyörii taustalla! Saas nähdä!

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Nii minustakin! Jotenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan niin erikoinen! <3 Tai näyttää yksinkertaiselta... tiedä sitten miten vaikea se on toteuttaa?!

      Poista
  3. Hyvältä näyttää:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että anopillekin kelpaa ;) on meillä hommaa, että saadaan toteutettua tuo visio ;)

      Poista
    2. Hyvin se menee kun suunnittelee huolella:-)

      Poista
  4. Aivan ihana värimasilma! Muista sit valita häämatkakohde sen mukaan, et siellä on tuon väristä vettä! :D
    Itse olen kyllä varmasti kans värimaailmasta. Sekin jo suunniteltu. Vois tosissaan löytää,sen miehen nyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten mä en ajatellu tota häämatkajuttua yhtään! Thanks! :D

      Ja onhan se hyvä, että sulla on kaikki jo valmiiks suunniteltu!... ja vaan se mies puuttuu - tuntuu että se on se helpoin osa tätä hommaa ;D ..ja toisaalta varmaan sit ei tarvii oottaa tätä 12-13 vuotta että pääsee naimisiin!

      Poista
    2. Minäkin päätin värini heti, koska olin aina ajatellut, että olen kerman ja kultaisen yhdistelmä. Ja juu u, omatkin kutsut lähti myös samoilla väreillä, minusta se oli ihan luonnollistakin ja kaikki muutkin oli asian kanssa ok :) Harmitti, että mun mies ei löytänyt teemaväreihin mitään sopivaa, sillä liivikin, jonka ois voinut vuokrata, ei löytynyt sopivaa pukua, kun se nyt on tollainen 173-senttinen jääkaapin kokonen kaveri (kehonrakennus ei helpota asuvalintaa...)
      Mun kaasoilla oli omasta päätöksestään mukana kultaa, mutta en ollut edes sitä pyytänyt, kun en osallistunut heidän pukuhankintoihinsa rahallisesti - sama homma sukulaisten kohdalla. En pitänyt sitä oikeutettuna, kun meillä ei ollut varaa avustaa, niin ei ollut varaa vaatia :)

      Sää oot kyllä ihana, kun sanot niin avoimesti, että minä vaadin :D aistin kyllä täällä himpun tervettä itseironiaa ja huumoria seassa ;)

      Poista
    3. Ei siis minustakaan oo liikaa pyydetty että juhlapöydässä ei ole seittämäätoistatuhatta eri sinistä... ja mun mielestä on just ihana kun kutsut ns henkii sitä juhlan teemaa/fiilistä! ;)

      Siis kauheintahan tässä varmaan olisi jos en ite yhtään tajuaisi miten kauhee osaan/voin olla (ja oon) :D

      Poista
  5. todella hieno värivalinta! :) Itsellä vähän sama, en ole koskaan oikeen välittänyt sinisestä. Tai siis, sininen on aivan ihana väri, mutta jokin mussa pistää aina vastaan kun mietin sisustusvärejä yms, että "ei sinistä!". Silti jotenkin puolet mun paidoista on sinisiä.. Hmm.

    Häihin sitten päätin että teemaväri ei ole sininen, ei ei ei. Siitä tuli sitten sellainen ruosteen punainen ja oranssi ja voi kuolema kun sitä kravattia oli vaikea löytää! Ja kun myyjä ehdotti joulunpunaista kravattia, voi yök. Eli, värinatsi ilmottautuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jotenkin on helpompi miettiä koko hääjuhlaa kun on joku haju minkä väristä tavaraa sinne on hakemassa! :)

      Uskon kyllä ettei tuohon teidän värimaailmaan ole helppo löytää kravattia! Ootko kokeillu Etsystä katsoa löytyiskö sieltä? Ihanaa ku joku muukin on värinatsi! <3

      Poista
  6. Oih, Tiffanyn sinisen toinenkin fani täällä! <3 Ja siis nimenomaan TIFFANYN sininen, ei mikä tahansa sininen... :D Ihan mahtavalta vaikuttaa muutenkin blogisi, justiinsa tänne ekaa kertaa eksyin ja pakko oli heti selata kaikki postaukset läpi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kun löysit tänne! Tervetuloa mukaan! ...ja todellakin; tiffanyn sininen <3 saa nähdä mihin tuo meidännsininen nyt lopulta väriskaalassa asettuu ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi <3