maanantai 18. marraskuuta 2013

Here Comes The Bride(zilla)


Bridezilla
 a woman whose behaviour in planning the details of her wedding is regarded as obsessive or intolerably demanding 


Olemme olleet yhdessä yli 12 vuotta. Olemme asuneet saman katon alla yhdeksän vuotta. Kihloihin menimme vuonna 2009. Olen suunnitellut häitäni siitä lähtien kun olin viisitoista. Olen nyt 28 ja minulla on 15 kuukautta aikaa suunnitella elämäni suurin päivä. Let the games begin.

Mikä minusta sitten tekee (jonkun mielestä) Bridezillan...


Kun kerroin vähän aikaa sitten parhaalle ystävälleni, että suunnittelemme hääpäivämäärän lukkoon lyömistä hän sanoi minulle olevansa onnellinen, että asuu eri kaupungissa kuin minä. Varmaan takavuosien juustonleikkausepisodilla on jotain tekemistä tämän asian kanssa. Ystäväni nimittäin auttoin minua eräiden juhlien valmistelussa leikkaamalla juustoa salaattiin. Minun mielestäni kuutiot olivat lopulta liian isoja, joten hän joutui leikkaamaan juuston uudelleen. Raukka varmaan pelkää edessä olevia askartelusessioita. En ole kertonut hänelle tätä ilouutista vielä.


Kaverini neuvoi minua hankkimaan jonkun vihkon johon saisin kirjoitettua ylös muistiinpanoja häitä varten. 
Kuinkas ollakkaan, mä menen ostamaan tietyn värisen vihkon ja pari erilaista pakettia kyniä, jotta saa juuri ne tietyn väriset kynät. Aikaa näiden valitsemiseen kului minun mielestä kohtuullisen vähän, Sulhon mielestä "aivan helvetisti".

Eikä siinä vielä kaikki. Koristelin tuota kyseistä vihkoa kymmenen tuntia. Muistivihkoa. Liukuvärjäsin otsikoita, suunnittelin sisällysluetteloa, liimailin kuvia... Tarkoituksenahan olisi vielä hankkia oikea Wedding Planner-kirja  ja ehkä scrap book vehkeet.


Kun Sulho oli kolme päivää kuunnellut non-stop-jäpätystä häistä lupasin hänelle ystävällisyyttäni "hää vapaan viikon". Lupaus piti ehkä puolitoista tuntia. Jos sitäkään. Mutta onpahan vieraslista jo valmiina.

Tämän ensimmäisen viikon aikana olen lähettänyt useita tarjouspyyntöjä eri juhlapaikkoihin, bändeille ja ohjelmanjärjestäjille. Kaikki he pitävät minua hieman hulluna. Olen kuulema ajoissa liikeellä?! (Yksi juhlapaikka on jo kuitenkin alustavasti varattu. Sulho ei tiedä tästä.)

Olen myös päättänyt häiden teemavärin, testannut kotona päytäkoristeiden rakentamista ja tilannut hääkengät. Ja hiustenpidennykset.

Valvoin yksi aamu puoli seitsemään miettimässä vieraslahjoja.


Useaan otteeseen olen myös harmitellut sitä, että minulla ei ole mahdollisuutta tulostaa värillisiä kuvia tuohon mun muistivihkooni. Tympeitä nuo mustavalkeat. Sulho kyllä mainitsi, että niillä on työpaikalla väritulostin...

Olen ennättänyt tässä ajassa jo muutamaan otteeseen nyhräämään itkua, koska "meidän budjetti ei riitä mihinkään". Ja tämän vuoksi kertaalleen sanonut jo legendaarisen "perutaan häät"-lausahduksen.

Ystävieni mielestä minun hääjärjestelyistäni saisi tehtyä 12-jaksoisen tosi-tv-sarjan. Epäilen, että tällä tahdilla materiaalia riittäisi useampaankin jaksoon.

Minulla on kännykässä "days till wedding"-laskuri. Aiheuttaa paniikkia jo nyt.

Hääblogin pitämiseen sain idean Annalta. (Syyttäkää sitä.) Ajattelin, että tästä voisi tulla minulle hyvä paikka tuulettaa ja kasata ajatuksia sekä samalla tuoda ideoita muille häitään suunnitteleville. Häissämme tulee varmasti olemaan paljon DIY-juttuja ja "ei niin perinteisiä häähommia"!

Tervetuloa mukaan matkalle kohti talvihäitä 2015! (Jos siis Sulho kestää minua sinne saakka)


4 kommenttia:

  1. Moikka, ja onnea uudelle uudelle blogille ja hääsuunnitelmille, sähän olet jo saanut aikaan vaikka mitä!
    Ei varmasti ole liian aikaista aloittaa varaamisia, sitten ainakin on aikaa miettiä ja varmemmin saa mitä haluaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Ja Kiitos <3

      Mä oon kyllä pistänyt täällä myllyn ihan kunnolla pyörimään! Taas oli tänä aamuna parilta bändiltä tullut vastauksia sähköpostiin :) Minäkin otan tämän ajan lähinnä positiivisena asiana! Tuntuu, että nykyään kaikki pitää varata niin tuhottoman aikaisin... Meillä toki helpottaa tilannetta se, että ei olla tuolla kesäruuhkissa!

      Poista
  2. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, hyvä miniä:-)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi <3