sunnuntai 24. marraskuuta 2013

One-Eyed Moose


"Saako tuon sarviin laittaa valot?! Ja kaulaan helmet?!"

Kyläntalon muori katsoi meikäläistä lievästi sanottuna pitkillä. Olen kuulema ensimmäinen morsian joka kehuu tuota päätä. Suurin osa kuulema haluaa ottaa sen alas tai peittää. Jotkut on kieltäytyneet paikastakin tuon takia... mutta ei kuulema ikinä  kukaan ole halunnut sitä koristella. No nytpä haluaa.


Kävimme siis eilen katsomassa hääpaikaksi Heinlammin kyläntaloa. Kuten täältä voitte lukea, odotukset ei olleet ihan hirveän korkealla.

Olen tällä hetkellä surullisen kuuluisassa yövuoroputkessa enkä ehkä sen vuoksi henkisesti saati fyysisesti ihan terävimmilläni ainakaan tällaisia klo 09.00 tapaamisia ajatellen. Jälleen yhden valvotun yön jälkeen suuntasimme ystäväni kanssa ABC:n aamupalalle - mikä oli ehdottomasti hyvä idea. Ehdottoman huono idea oli se, että minä olin auton ratissa. ABC:n pihassa käytiin autossa mm seuraava keskustelu...

"Tota, onks tää auto päällä?"
"Täh?" Kaveri katsoo mua monttu auki
"Onks tää niin ku käynnissä?"
"Joo no ei se ihan kuule vielä ole"

Kaiken lisäksi ensimmäinen neuvo minkä navigaattori antoi oli "Lähde luoteeseen"! Että mitenkä?! Hetki pieni, kaivan kompassini esiin tuolta survivor packistä!


Vastassa meitä oli maailman herttaisin rouva, joka esitteli meille paikat. Kyläntalo oli paikkana ehkä pienempi kuin olin odottanut, mutta rouva vakuutteli, että paikassa on juhlittu melkein puolet suurempiakin juhlia.


Tilassa täyttyy kolme mun ehdotonta kriteeriä: ei puolipaneeleja, ei pölyisiä verhoja lavalla ja eikä lattiassa niitä lentopallokentän rajoja. Sen sijaan siellä oli hirsiseinät, suuret ikkunat ja selkeät tilat. Ei huono. Ei ollenkaan niin huono kun olin kuvitellut. Oikeastaan aika bueno. Ainoa mitä mietin oli jyrkät rappuset vessoihin. Voisin vaikka lyödä satasen vetoa, että joku kaatuu niissä ja murtaa nilkkansa. Ihan sama, kunhan se en ole minä.

Siinä meinasi mennä posliininmaalauskerhon tantoilta aamupala Kellogs'it väärään kurkkuun kun pämähdettiin paikalle. Minä kuvaan tiloja ja kaveri kuvaa mua. Ja minä kaveria. Selitettiin vaan, että halutaan dokumentoida tämä prosessi alusta loppuun... Ja missäs se Sulho sitten oli? Kuulema luottaa meidän arviointi kykyyn, mutta mä luulen että oikeasti sitä vaan nukutti. 



"Saaks tästä lavalta hypätä? Hei ota kuva ku mä hyppään! Emmä kehtaa.. tömähtää, tärähtää ja mammojen posliinit hajoo. Jos mä vaan tällee feikkaan? " (Huomatkaa mun pantterin nopeat liikkeet!)


Pakollinen teinipeilikuva! Päätettiin, että otetaan häissä samanlainen.. Jos nyt päädytään tanssimaan tuonne! Lupaavalta kyllä vaikutti... ihme kyllä. Jännää miten maailma yllättää. Ja kyläntalot.





2 kommenttia:

  1. Mä oon samoilla linjoilla sun kaa näistä kyläntalo, vpk jne juhlapaikoista :D olin jo paniikis kun mun kaveri joka menee naimisiin ilmotti että ne oli miettiny jotain vpkta................. ne puolipaneelit ja lava. Melkein jo kielsin sitä :D (koska nehän on mun päätettävissä, olenhan vieras :D hahah) mut nyt nekin oli varannu tän tyylisen tilan (okei, tää teidän on hienonpi) ja se oli yllättävän hieno! Ja tää teidän paikkahan on oikeesti todella positiivinen yllätys! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahaha Tottakai se on sun päätettävissä! Pelastetaan maailman morsiot kauheilta hääjuhlapaikoilta! ;) ... ja mä alan pikkuhiljaa lämmetä näille kyläntalohommille. Nuorisoseurantalot - niiden kanssa on vielä vähän tekemistä.

      Poista

Kiitos kommentistasi <3