tiistai 19. marraskuuta 2013

Sucker For Shoes

Toiset on laukkuihmisiä. Toiset koruihmisiä tai mekkoihmisiä. Minä olen kenkäihminen, enkä tajua miten joku nainen voi sanoa, ettei pidä korkokengistä. Saan siitä kylmiä väreitä. Joka kerta. 

Luonnollisestikin olen haaveillut hääkengistä pitkään. Haaveissa siinsi Loubutinit ja Manolo Blahnikit... Minusta ei tuntuisi yhtään pahalta maksaa hääkengistä yhtä paljoa (tai enempääkin) kuin mekosta. Kengät ovat kuitenkin ne, jotka minulle jää muistoksi hääpäivästä loppuiäksi. 

Näihin kaunokaisiin törmäsin jo vuosi takaperin internetin syövereissä olin heti myyty. Ja viime viikolla ne aloittivat matkansa kohti kotia. Ja nyt ne ovat täällä. 






Kengät olivat sen verran huokean hintaiset (ainakin mun mielestä) muhkeasta alennuksesta johtuen, että varmaan eivät jää ainoaksi hääkenkäpariksi mikä tulee hankittua. Hankinta listalla on ainakin ulkokengät ja ehkä pikkutunneille omat tanssikengät... 

Sulhon kanssa meinattiin saada (muutamakin) draama aikaiseksi näiden kenkien takia.

Sulho vei minua viime viikolla töihin. Kerroin, että olen tilannut jo hääkengät. Sulho katsoo mua monttu auki ja keskustelu etenee seuraavasti:

"Nyt jo?"
"No joo, sain halvalla."
"...Miten halvalla?"
"No puoleen hintaan"
"No esimerkiksi tonnista puolet on vielä aika paljon. Paljon ne makso?"

(tässä vaiheessa saavutaan työpaikan pihalle, tuikkaan Sulholle suukon poskelle, nousen autosta ja huikkaan oven välistä...)

"No puolet! Tilasin muuten myös hiustenpidennyksetkin... Heippa!"


Seuraava keskustelu käytiinkin sitten eilen illalla kun kengät saapuivat kotiin. Sulho bongaa laatikon keittiön pöydällä ja lähestyy sitä uhkaavasti...

"Tässäkö ne nyt on? Saanko mä kattoa?"
"Saat. Mut varovasti!"

(Tässä vaiheessa Sulho alkaa aukomaan pakettia ja minusta toiminta näyttää lähinnä siltä, että neanterdali suolestaisi jänistä)

"Mä sanoin että VAROVASTI! Onhan sulla puhtaat kädet?! Et aukase sitä noin ku tälleen!" 

(Minä auon rakastavasti ja huolella käärepaperit kenkien ympäriltä.)

"Ai tollaset. Iha hienot"

Minä alan askarrella kenkiä jalkaan, koska haluan testata, että olen korot jalassa tarpeeksi lyhyt Sulhoon verrattuna. Seison ruokailutilan matolla ja kiljun Sulhoa tulemaan keittiöstä sinne. 

"Tuu käymään tässä nyt!"
"Miks? Tuu ite tänne!" (äänensävyssä on havaittavissa pienoista ärsyyntymistä)
"No ku emmä voi kävellä nää jalassa lattialla! Vaan matoilla! Ne menee muuten pilalle! Ala tulla nyt!"


Ja koska mulla on maailman ihanin Sulho niin tulihan se ja olinhan mä sitä sopivasti lyhyempi. Kyllä, se on tarkkaa. Ja nyt mulla on maailman ihanimman Sulhon lisäksi maailman ihanimmat hääkengät.














6 kommenttia:

  1. Itsehän oon katsonu jo viidet hääkenkäehdokkaat :D

    t. Ikisinkku

    p.s. Nuo on IHANAT!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten mä en yllättyny yhtään tosta sun kommentista :) kyllä kenkäfriikki toisen tunnistaa!

      P.s. Niiiiimpä <3

      Poista
  2. Hei, mistä tilasit nuo? oon metsästäny useammastakin paikasta saman merkkisiä, mutta eri mallisia...tuloksetta. omaa kokoa ei vain ole :( Itse meinaan ostaa siniset kengät :) -elokuun morsian 14

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Tilasin nuo Brandokselta ja vieläpä puoleen hintaan! Ja oli supernopea toimituskin, 3-4 päivää ehkä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi <3