tiistai 26. marraskuuta 2013

White Shoes Are Only For Hookers and Brides


Kukaan ei ole syntymälahjanaan saanut korkokävelyn jaloa taitoa...



Kävelyn voi oppia kuitenkin. Sitä tarvitsee vain harjoitella. Paljon. Itse muistan kun yläasteikäisenä sain kinuttua ensimmäiset omat korkokengät. Ehtona sille, että sain mennä kengät jalassa ulos oli se, että osaan kävellä niillä kunnolla ja oikein. Äiti piti eteisen käytävässä mulle kurssia. Hyvä, etten hinkannut edes takasin tallaamalla reikää siihen eteisen mattoon. Mutta osaanpahan kävellä koroilla kuin koroilla, kesällä ja talvella. 

Ja faktahan on se, että jokainen kaatuu koroilla joskus. Pääasia, ettei kaadu sen takia ettei osaa kävellä. Aina voi kuitenkin syyttää kelejä. Ja muita ihmisiä.



Olen siis nuoresta pitäen painellut menemään koroissa. Higher the heel, closer to God! Korot oli ennen mulle arkikengät. Autokoulussakin sain huutia kun tulin ajotunneille koroissa. Nykyään korot ovat vähän spesiaalimpia tilaisuuksia varten enkä osaisi kuvitellakaan lähteväni baariin/treffeille tms matalissa kengissä. 


Kun nappaan korot jalkaan, fiilis on kutakuinkin tämä...


Kenkähulluna olen pakostikin olen tässä miettinyt tuota hääkenkä-asiaa. Paljon. Mä luulen, että mun ystävät odottaa vähintään yhtä paljon näkevänsä mun hääkengät kuin mun häämekon. Hankin jo siis yhdet kengät häitä varten ja kuten arvata voitte, homma ei jää tähän. Hankinta listalla on (vähintään) vielä erilliset ulkokengät. Siinäpä sitten onkin ongelma. Valkoiset kengät ylipäätään eivät ole mun makuun (lue: ne on rumia). Varsinkin saappaat. 



I rest my case. 
Tämän johdosta olen päätynyt tutkiskelemaan vaihtoehtoja... 






Mitä mieltä olette? Sytyttääkö? 

Sulho katsoi mua taas huuli pyöreänä kun aloin puhumaan sille näistä "kirkkovälikengistä"

"Että mitkä kengät?"
"No enhän mä nyt noilla Badgley Mishkan kengillä voi kävellä ULKONA!"

Jotenkin tuntuu, että Sulho on luovuttanut, koska vastaukseksi tuli lähinnä epämääräistä muminaa ja "niimpä tietysti". Se varmaan luulee, että mä keksin tekosyitä uusien kenkien ostamiseen. Ja sitähän mä en tee. Ikinä.

Kirkkovälikegät ovat siis kengät millä kuljen hotellilta kirkkoon ja kirkosta taas sisälle juhlapaikalle. En todellakaan halua pilata noita virallisia hääkenkiä lumessa! Toisaalta kengät voisivat olla sellaiset, jotka illan hämärässä voisi vaihtaa tanssilattialle jalkaan, jotta askel olisi hieman kevyempi. Toisaalta voisi ostaa siihen tarkoitukseen taas oman parin... Toisaalta sydäntä raastaa ajatella, että viettäisin hääpäivästäni osan matalissa kengissä. Ei sovi mun ajatusmaalliin, ei sitten yhtään.

Olisihan nuo vaihtoehdot jotenkin superkäytännölliset - Eikö niin?! Jatkokäyttöä löytyisi varmasti! 

Ennen kuin lopetan niin on pakko puuttua yhteen asiaan. Kitten heels. Naiset. Ei. 



Olenko mä ihan yksin tämän valkoiset saappaat-asian kanssa?


Kuvat Pinterest
Gif:t Imgur

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi <3