keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Let Them Eat Cake!

Minulla on mielessäni hyvin (epä)selvä kuva siitä minkälaisen kakun haluan häihini. Toisaalta kuva on kristallin kirkas... Ei perinteistä mansikkakermakakkua. Eikä lakkakakkua. Eikä kinuskikakkua. Kaikki muu onkin sitten epäselvää. 

(Koitin etsiä tähän kuvaa rumasta mansikkakakusta, mutta kaikki ne näytti niin hyville, että oli pakko lopettaa kuvien katselu)

Minä rakastan kakkua, Sulho rakastaa kakkua. Kakku on siis tärkeä. Kakku on myös mielestäni yksi hääjuhlan keskipisteistä (morsiamen lisäksi) ja siksi sen tulee olla näyttävä eikä mikään marketti-esanssi-perkele. En halua ostaa kakkua jonka osaisin itsekin tehdä. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?





Jonkun sortin fiksaation olen saanut kehitettyä myös noita liukuvärjättyjä kakkuja kohtaan. Sanoin aiemmin täällä, että haluaisin että kakku olisi myös sisältä liukuvärjätty. Tämä aiheutti eräissä nimeltä mainitsemattomissa henkilöissä (Anna) jonkun sortin hilpeyttä... ja ehkä jopa epäuskoa. En tajua miksi.


Olen korviani myöten ihastunut noihin jenkkityylisiin korkeisiin kakkuihin. Harmi vain, että joka tuutista tunnutaan työntävän hääkakuksi moussekakkuja tai juustokakkuja, jotka nekin on ihanan makuisia, mutta ei ulkonäöltään sitä mitä haluan hääkakkuni olevan. Kaikkien kondiittorien kauhuksi en halua sellaista kiertävää jalallista telinettä vaan pystytelineen. Tai mieluiten en näkyvää telinettä ollenkaan.. 

Järkytyksekseni kuulin, että Suomessa harvoin konditoriat järjestävät kakunmaistattajaisia. TÄH?! Olin järkyttynyt. Olen edelleen. Jos ja kun  kakkuun satsataan kuitenkin useampi oravan nahka niin ei tekisi mieli ostaa sikaa säkissä. Please, korjatkaa jos olen väärässä!

Ongelma numero kaksi. Mistä löytää tällaiselle kakulle tekijän jos pitopalvelussa eivät tällaista pysty tekemään? Netti on pullollaan kondiittoreja, mutta kun katselee heidän hääkakku-kuviaan niin aika perushuttua tai sitten niitä moussekakkuja ne tuppaa olemaan... 

Jos tiedätte jonkun hyvän kakuntekijän tai olet itse varsinainen kakkuvirtuoosi niin vinkatkaa minulle ihmeessä!

Onko linjoilla muita kakkufriikkejä joille perushuttu ei vaan riitä?

9 kommenttia:

  1. No minäkin saan kohta fiksaation näihin liukuvärjättyihin kakkuihin blogisi vuoksi! :)

    VastaaPoista
  2. Liukuvärjätty suklaakakku mulle kiitos. Tai no kuhan on suklaakakku. Iso. Ja suklainen. Morsiammen yksinoikeudella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisko morsiammelle tilata ihan oman kakun? Mitä kukaan muu ei sais syödä?

      Poista
    2. Morsianhan voi tehdä ihan mitä vaan! 8D

      mieki halluun! Oot niin kuningatar-asemassa siellä!

      Poista
    3. Olin jo ihan unohtanu että sehän on MUN päivä ja saan päättää IHAN KAIKESTA, IHAN ITE <3 KAKKUA!!!!

      Poista
  3. Nimeltämainitsematon henkilö Anna :D

    Toi vikan kuvan likuvärjäys näyttää ihan hienolta :D Mut siis kuka sen näkee?!!?! Ei kukaa ku kaikki ahmii jo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja väliäkös sillä jos mä syön sen koko kakun yksin?!

      Poista
  4. Painin saman ongelman kanssa: en haluaisi tavallista kakkua vaan ihanan ison jenkkityylisen. Ongelmana ovat samat mainitsemasi asiat ja se, että eräs kondiittori sanoi, ettei suostu tekemään sen tyylistä kakkua, koska se jää väkisin kuivaksi ja on pahaa. Oiskohan noin? Ärsyttää. :/

    Elina

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi <3