maanantai 16. joulukuuta 2013

My Big Fat Wedding

Kaikki olette varmasti törmänneet Maailman övereimmät juhlat-sarjaan joka pyörii Livillä. Kiertolaiskulttuuria, suuria pukuja, mahtavia juhlia... Miksi minä sitten kirjoitan tästä?


Sulhon suusta on viime viikkoina tullut useampaan kertaan pelonsekainen lause: "Tuleeko sulle sellainen puku kuin siinä mustalaishääohjelmassa?"


Olen aina ajatellut, että mun häämekko on ISO. Tosi ISO. Näin "iän myötä" pahimmat prinsessahaaveet on tasoittuneet, enkä esimerkiksi haaveile 15 metrisestä laahuksesta. Paljoa.

Juteltiin vähän aikaa sitten Sulhon kanssa hääautosta. Kyseenalaistin hänen valintansa, koska "en ehkä mahdu mekon kanssa sinne sisään". Sulho katsoi jälleen kerran minua huolestuneena.


Kiertolaiskulttuuriin sen kummemmin kantaa ottamatta sanon vain, että minusta on aivan törkeän hienoa, että morsiammet uskaltavat hankkia juuri sellaisen mekon kuin itse haluavat. Jos haluaa ison, 45 kiloa painavan mekon perhosilla, timanteilla ja valoilla niin sellainen hankitaan. Ja esitellään se vielä ylpeänä tv:ssä. Eikä pelätä mitä muut ajattelee. OIKEIN.

Vaikuttaako tai vaikuttiko teidän häämekon valintaan muiden mielipiteet? Itse painin parin eri mekko tyylin/mallin välillä ja voin sanoa, että ainakin tässä vaiheessa muiden mielipide painaa... Onneksi on aikaa opetella "Bad Ass Gypsy"-asennetta vielä ennen kuin viimeinen valinta pitää tehdä!

8 kommenttia:

  1. Toi on ihan mun yks lemppariohjelma! Haha, ja ne puvut on ihan mielettömiä niin hyvässä kuin pahassa. :D

    VastaaPoista
  2. Toi ohjelma on kans mun lemppareita! Ja yhdyn Paun kommenttiin täysin, niin hyvässä kuin pahassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ..Jotenki se on vaan niin "yli" että on jo hyvä :D

      Poista
  3. Mulla vaikutti siskoni mielipiteet, koska hän tietää niin hyvin, mikä sopii millekin vartalotyypille. En loppujen lopuksi saanut niin romanttista ja vanhanaikaista mekkoa, kuin itse olisin halunnut, mutta toisaalta tämä, jonka sain, sopi paremmin "kurveilleni". Eli siis se alkuperäinen malli ois käynyt mulle paremmin, jos oisin kokoa 32/34, ei niin kuin nyt kun olin 38. Mutta taas tämä, minkä sain, imarteli vartaloani tosi nätisti eikä tehnyt minusta pullukan näköistä. Minun mekko ei ollut se tyypillisin tai millaisia muut haluaisivat ja sain siitä kommentteja, mutta toisaalta aika moni oli sitä mieltä, että se oli minun näköiseni - ja olivat oikeassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen varmaan niin jääräpää, etten välitä yhtään mitä muut sanoo. Välillä mietin että menisin sovituksiin jopa yksin. Saa nähdä miten käy :)

      Poista
  4. Mä valitsen ainakin puvun oman maun mukaan. Olen saanut jo hämmentyneitä reaktioita, kun sanoin ehdottomasti haluavani lyhyen puvun (mikä ei nykymittakaavassa ole edes kovin erikoista). Sovituksiin, jotka ovat 3 viikon päästä, lähtevät mun kaasot eli isosisko sekä paras ystävä. Ne tietää mun maun, tietää myös sen, että valitsen pukuni loppupeleissä oman makuni mukaan, mutta on mukavaa, että on myös pari muuta silmäparia, kun liikutushöyryissä ihastuu jokaiseen päälle puettuun pukuun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin haaveilin "kakkospuvusta" joka olisi ollut lyhyt. Jos olisimme pitäneet kesähäät olisi puku varmasti ollut lyhyt koska olisin tukehtunut pitkässä kuoliaaksi! :) Hyvä pointti muuten tuo, että on muitakin silmäpareja mukana juurikin siksi ettei pääse rakastumaan ihan kaikkiin yksilöihin!

      Poista

Kiitos kommentistasi <3