lauantai 4. tammikuuta 2014

Flowers Of Winter

Kukat ja minä ei tulla toimeen. Joka kevät ostan muutaman kimpun tulppaaneja ja onnistun pitämään ne hengissä muutaman päivän. Kerrottakoon tässä, että meillä ei kotona ole tällä hetkellä yhden yhtä kasvia. Oikeasti. Ei ole. 


Minun ja kukkien tuhoon tuomitun ystävyyssuhteen vuoksi en osaa oikein ajatella hääkukkia. Tästä johtuen myös budjetissa kukille on leikattu hyvin pieni siivu. Niin pieni, että ystäväni nauroi sille. Silleen ei hyvällä tavalla. 


Olenkin nyt ottanut asiakseni perehtyä (halpoihin) kukkaratkaisuihin. Heti alkuun haluaisin kyseenalaistaa parikin asiaa... 1) Onko miehillä pakko olla ne napinläpikukkajutut? 2) Onko kaasoilla pakko olla kukkakimput?

Oletetaan että vastaus molempiin kysymyksiin on KYLLÄ (joka on kyllä ihan tyhmää). Oletetaan myös että tarvitaan monta näpinläpikukkasysteemiä ja kolme kimppua. On myös täysin realistista olettaa, että kukat tulisi maksamaan ainakin miljardin (ainakin ystäväni reaktion perusteella).


Minulla on siis kaksi vaihtoehtoa. Jättää kukat hankkimatta tai yrittää hankkia ne sikahalvalla. Blogin kannalta antoisampaa on miettiä ehkä jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Harsokukka. Halpaa kuin mikä. Ja aina saatavilla. 




Tulppaanit. Halpoja nekin. Ja vieläpä sesongissa häiden aikaan. 


Pöytäkukat. EI. (Talvi - Mikä ihana tekosyy.)

Yksinkertaista, kaunista ja ennen kaikkea ihanan halpaa. Vieläkö naurattaa? 


16 kommenttia:

  1. Vastaisin ensimmäiseen kyllä ja toiseen ei. En usko, että minun kaasoilleni tulee kukkakimppuja. Sulhasen napinläpikukka taasen kuuluu tiedustelujeni perusteella minun kimppuni kanssa samaan pakettiin eli samaan hintaan. Sen olisin kyllä muutenkin halunnut :)

    Mutta, minun mielestäni sinun vastauksesi molempiin saa olla ei. Ei kai missään määrätä, missä kaikkialla kukkia häissä pitää olla :) Oletko yhtään kiinnostunut vaihtoehtoisista kimpuista, kuten paperikukka- tai korukimpuista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon katellu niitä koru/kangaskimppuja mutta niiden laadukkaiden ja kauniiden kimppujen hinnat on aika korkeat :) Luulen, että meillä pojille tulee ne kukat ja tytöille ei... :)

      Poista
  2. Mä luulen että se on tää Lahden ilmasto, meilläkään ei yksikään kukka selviä hengissä.

    VastaaPoista
  3. Oih, tulppaanit ehdottomasti! Juuri eilen floristin luota palanneena ja juuri yllä olevaan tulppaanikimppuun päätyneenä, en voi muuta todeta. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi valkoiset tulpaanit on kyllä ihania <3 Suurella todennäköisyydellä päädyn niihin :)

      Poista
  4. Harsokukat on kyllä nättejä ja sopii todella hyvin talvihäihin! :) Tulppaanit on myös lempparikukkia, joten osaisin todella hyvin kuvitella tulppaanikimput kaasoille tai ei ole edes pakko olla kimppuja. Minulla oli siskoni häissä oikeasta ruususta tehty ranneke, se oli nätti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harsokukka on kyllä ihanan yksinkertainen ja kaunis! Siitä saa aikaan vaikka mitä... pari askarteluideaakin oon niistä kehitelly!

      Poista
  5. Mulla on 4 kaasoa ja en ollut ees ajatellut että niillä pitää olla kimput :D :D :D mun suhde kukkiin on sama kuin sulla! ;) mun kassoille tulee samanlaiset mekot ja se saa riittää! Sanokoot etiketit miten haluaa, mutta ne on meidän häät :) <3

    Mimosaelliida ;)

    VastaaPoista
  6. Siis Niina mulla oli kukkakimppu häissäni siksi, että kukaan ei kysy, miksei täällä nakata kimppua! :D

    Siskoni, joka oli siis kaaso, oli tosi nyrpeä, että hänellä ei kimppua kaasona ollut. Ja minä vastasin siihen että whatevs, koska olen isosisko ja sen ei oo pakko olla mun kaaso jos ei halua :D Because I can. Tossa vedin oikeesti Bridezilla-kortin. Meillä noi vieheet, eli napinläpikukat, halusin ennemmin ja nehän tuli maksamaan huikeet 4e/kpl. Mun kimppu oli neljä Kallaliljaa = 36e ja sitten ostin pienet minikimput parilla valkoisella ruusulla ja harsokukalla sillee, että ne makso yhteensä 10e ja ne meni meän morsiusneidoille, jotka oli minun ja sulhaseni kummitytöt ja ne oli vaan niiiin söpöjä niitten kanssa ja saivat ne muistoiksi itselleen, omallani on se kuivatettuna kotonaan :)

    Tee kuten itse haluat - tässäkin asiassa :D En tiiä siellä hintoja asioille, mutta kilpailuta paikat! Oli ihan huimia eroja, mitä me huomattiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kilpailuttaa! Tuntuu hullulle kun ostin kukkakaupasta tulppaanikimpun viikonloppuna ja maksoi 12euroa kun taas prismassa sama kimppu maksaa vitosen!

      Poista
  7. Oikeestaan morsiamella pitäs olla kaksi kimppua, toinen jäis muistoksi kuivamaan ja toinen olisi heittokimppu:), kaasoille ei välttämättä tarvii kimppuja, jotkut rannekekukkajutut ois hienot, mutta sulholle pitää tietysti olla kukka rintaan tai muuten sen äiti rupeaa itkemään:). Tulppaanit ois muuten ihan hyvä valinta mutta ne nuupahtaa äkkiä ja on ne vähän arkisiakin. Pöytäkukat tehdään itse, helppo homma:) esim. osa harsokukista värjättäis teemavärin mukaan ja tehtäis matalia kimppuja lasimaljoihin...

    T: Rakkaudella Anoppi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks on aikaa suunnitella :) aika varma oon että tulppaaneista tulee se mun kimppu.. kengät jää mulle häistä muistoksi, kimppua en ajatellut jättää :) soitellaan joku päivä ja suunnitellaan! ;) <3

      Poista
  8. Olin pari vuotta sitten kaasona ja meillä oli sellaiset ihanat pienet kukkarannekkeet, siis ihan vaan yks kukka. Mutta se oli söpö eikä tarvinnut itse miettiä koruja niin paljon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ..Jotkut semmoset varmaan vois ottaa tytöille. Vaikka ne unohtaa laittaa ne kuitenki :D

      Poista

Kiitos kommentistasi <3