sunnuntai 17. elokuuta 2014

10 asiaa mitkä pitäisi kieltää lailla polttareissa

1. Morsiamen pukeminen idiootiksi. "Koditon juoppo"-polttarilookki ei kyllä ole kenenkään muun kuin sadististen ystävien mielestä "tosi kiva". Se, että puetaan morsian rumiin, epäsopiviin vaatteisiin on minun mielestäni yksinkertaisesti vanhanaikaista. Ja tyhmää. Teeman voi toteuttaa hyvällä maulla, hauskasti ja persoonallisesti ilman että morsiamen pitää kulkea julkisilla paikoilla kuin mikäkin narkkari.


2. Ei kunnioiteta morsiamen toiveita. Jos morsian on toivonut rauhallista mökkiviikonloppua niin ei kannata järjestää Hulabaloozaa paikallisessa kuppilassa, koska "sitä se Mirkku OIKEESTI haluaa". Jos morsian on taas toivonut biletystä maailmanlopun meiningillä niin ei toki kyllä kannata mennä Marttojen pitsin nypläys-iltapäiväänkään. 


3. Polttarikohteina museot voisi kieltää lailla. Kyllä. Olen kuullut sellaisenkin "ohjelman" suunnittelemisesta. Ei. Niissä voi käydä sitten vaikka häämatkalla. Jos kiinnostaa. Silloinkaan.



4. Tuoda sulhasta polttareihin. Yhteispolttarit. Mitä ihmettä?! Ehkä olen tässä mielessä tyhmä ja vanhanaikainen, mutta eikös polttareiden tarkoitus ole juuri juhlia ilman sitä tulevaa puolisoa?


5. Naama norsunvitulla olevat vieraat. Polttarit ovat ystävällesi toivottavasti ainutlaatuinen kokemus ja jos morsian on toivonut kalanperkauskurssia niin sinähän perkaat sitä kalaa nii maan pirusti hymy huulilla. Ja loppuun kehut miten oli kivaa. Ne ei ole sinun polttarisi.


6. Liian monen jutun tunkeminen polttari päivään. Se, että joku ottaa sekunttikellolla aikaa kauanko piknikillä voidaan istua tai se, että ei ole hetkeäkään aikaa vetää rauhassa henkeä päivän aikana on aivan helvetin uuvuttavaa. Kaikille. Ei se määrä van se laatu - myös polttariohjelmassa.


7. Polttarikustannuksista puhuminen morsiammen läsnäollessa. Yksinkertaisesti ne asiat ei kuulu juhlakalulle mitenkään. Raha-asiat pitäisi hoitaa kaikessa hiljaisuudessa etu- tai jälkikäteen. Nii.



8. Polttariohjelmassa pelkkiä leikkejä ja pelejä. Tai lautapelejä. Oikeasti. Ei olla lastentarhassa. Ehdottomasti kiellettyä on sanoa "nyt jos kerta lähdetään baariin niin jää kyllä nuo lautapelit pelaamatta". (Kyllä, olen kuullut näinkin sanottavan.)



9. Tavaran myyminen kadulla. Oikeasti. Jos halutaan "nolata" morsian tai laittaa se tekemään "hullunhauskoja" tehtäviä niin eikö siihen olisi mitään muuta tapaa kuin laittaa tyttöraukka kuuluttamaan torin kulmalle, että "täällä olisi piparia tarjolla" tai "haluatko ostaa pusun". Hehheh. Voisi laittaa morsmaikun kysymään vaikka ihmisiltä pitkän avioliiton salaisuutta tai avioliitto-neuvoja. Ihan ilman karkkeja, tikkareita tai keksejä. Tai niitä pusuja.


10. "Lähdetään viikoksi Karibian risteilylle ja ostetaan morsiammelle kultakylpy sekä timanttikorvikset". Elämää suuremmat polttarit, joihin kaikilla ei millään ole varaa. Omasta mielestäni ainakin olisi hirveän valitettavaa ja surullista jos joku ystävistäni jäisi omista polttareistani pois pelkästään kustannusten vuoksi. Tärkeintä polttareissa ei lopulta ole se mitä siellä tehdään, vaan ketä on paikalla.


Ja muistakaa....


12 kommenttia:

  1. Hahahha :D Allekirjoitan ehdottomasti nämä kaikki! Amen!
    Tohon liikaa ohjelmaa kohtaan lisäisin vielä sen, ettei ohjelmaa ole ollenkaan! Mikään ei oo hirveämpää kuin istua kymmenen akan kanssa samassa tilassa, polttarisankarin silmien kiiluessa, että mitä seuraavaksi tapahtuu ja vastaus tähän innokkaaseen katseeseen on: EI mitään.
    Plussat meemeistä! <3 Nauroin ääneen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi ois kyllä paha. Ei mitään ohjelmaa... Huhhuh!!!! Pakkaisin kamat ja sanoisin, että hakekaa ens viikonloppuna uudelleen :D

      Poista
  2. Hyvä Niina, näistä voi kyllä olla kaikista ihan samaa mieltä! :D

    VastaaPoista
  3. Olen kyllä täysin samaa mieltä useasta kohdasta! Erityisesti ottaa päähän sellaiset "ystävät", jotka näyttävät hapanta naamaa toisen polttareissa. Onneksi tiedän, ettei itselläni ole sellaisia kavereita! Voisivat ennemmin jäädä kotiin.

    VastaaPoista
  4. Hahaa totta. :D Tosin useampikin kohta kumoaa kohdan 2.. Mitä sitten jos porukalla on hauskaa myydä kadun kulmassa piparia pukeutuneena lehmäksi. :D Tarkoitushan on nimenomaan kunnioittaa sitä morsianta ja sitä mistä hän tykkää! Ja itse ainakin pääsen niin harvoin pelailemaan mitään kenenkään kanssa että joku perus pelituokio voisi olla ihan hauskaaki naisten kesken, vanhoista "tylsistä" peleistäkin saa nopeasti uusia hauskoja versioita! Enkä kyllä panisi pahakseni vierailua seksimuseoonkaan... :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikkein tärkeintähän on juurikin se että polttarit on morsiammen näköiset :) noi mun antamat tosielämän esimerkit ei vaan tosiaankaan ole ollut noin hauskan kuuloisia ku noi sun :) valitettavasti!

      Poista
  5. Aamen! Siis oispa mun siskot lukeneet nämä! Mulla on oikeesti jäänyt traumat omista polttareistani edelleen. Ensinnäkin se, että meillä oli siellä open bar -periaate, vaikka minä oon iän kaiken ollut huono juoppo. Tää on selkeesti ollut mun keskimmäisen siskon idis, joka on on - noh - jäätävä SIENI. Ja aina persaukinen. Loistava suunnitelma saada kaikki maksaan hitosti eri alkoholeista yhdessä. Ehkä viis ihmistä oli juomassa ja loput autolla. Silti kaikki maksoivat alkoholeista. Ihime hommaa!

    Kaikista eniten mulle jäi trauma just tosta mun nolaamisesta. Mulla oli mökille lähtiessä urheilukamat, joista tyköistuvat mustat caprit ja turkoosi toppi. Kasariurheilu oli kuulemma teema. Siskot (toinen 3 ja toinen 4 kg) olivat itse pikkupikkuneonsortseissa ja napapaitatopeissaan siltikin törkeen upeita näkyjä. Mulle tukittiin turkoosit sukkahousut, neonkeltaset sukat, oranssimustat koripallotossut, sivuilta auki oleva turkoosi-oranssi-pinkki-keltanen-seeprakuvioinen makkarankuori-uikkari ja huntu päähän. Ja näillä baariin. Mää itkin siellä polttareissa sitä asua ihan ääneen ja saman tien, koska olin niin ruma niissä. Ja sitten kaasot suuttu, kun en osannut arvostaa heidän vaivannäköään. Mun ystäväkaaso, joka oli oikeesti pahoillaan vaan, oli valittu just siks, että mun siskot ei keuli hommaa. Hänet oli vain jyrätty. Tästä on yli vuosi ja oon edelleen katkera :D

    VastaaPoista
  6. Voi Sailis! Otan osaa!!! Kuullostaa karseelta:(( (peeäs, yösyötöllä? ;) )

    VastaaPoista
  7. Raha-asiat pitäisi hoitaa kaikessa hiljaisuudessa etu- tai jälkikäteen.
    Tähän kyllä pakko sanoa tuohon jälikäteen, että NO, NO, NO! Ehdottomasti etukäteen, ne ketkä ei maksa ei tarvi osallistua. Itsekin valitettavasti osallistunut muutamiin polttareihin missä parhaimmillaan juhlittu 20 hlö kustannuksilla, ja polttareiden jälkeen pari tyyppiä joutunut maksunaisiksi kun osa porukasta ei olekaan maksanut osuuksiaan olenkaan tai lähellekään oikeata summaa ja heidän kustannuksensa joutunut paikkaamaan..ja nämä kuuluisat "jaa aattelin ettei mun tarvi maksaa niin paljon kun en osallistunut siihen ja tohon/ku mulla on lapsi/ ku oon opiskelija/ kun mä tuun niin kaukaa nii mulle tulee matkakuluikin". Moneyt etukäteen polttarikassaan niin kaikkien kustannuksien hoitaminen on helpompaa eikä tuu turhia jälkipyykkejä tai riitoja ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi <3